سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنگ تفریح

دمای فریزر شما مناسب است ؟

    نظر

تنظیم دمای یخچال فریزر چگونه است؟

تنظیم دمای یخچال فریزر از عوامل مهم در استفاده از این لوازم خانگی و صنعتی است.کلیه لوازم خانگی الکترونیکی شیوه کارکرد و تنظیمات مخصوص به خود را دارد، که یکی از مهم ترین آنها یخچال و فریزر است. که یکی از موارد استفاده مناسب و کارکرد درست آن مستلزم تنظیم دمای یخچال فریزر است. تنظیم دمای یخچال فریزر علاوه بر سالم و درست نگهداری مواد غذایی در مصرف درست و بهینه انرژی اثر مستقیم دارد. رعایت موارد زیر تا حد زیادی به ما در تنظیم دمای مناسب یخچال فریزر کمک می‌کند.

آیا فریزر شما دمای مناسب دارد؟ دمای مناسب فریزر چند است ؟
فریزرها یکی از مهم ترین لوازم موجود در آشپزخانه هستند و آن ها به ما اجازه می دهند که موادی مثل گوشت و سبزیجات را داخل آن نگه داریم تا برای آشپزی استفاده کنیم و به همین دلیل مراقبت از آن ها امر بسیار مهمی می باشد و برای این که مواد غذایی درون آن کاملا سالم و تازه باشند ، باید دمای داخل یخچال را کاملا خنک نگه داریم اما واقعا دمای میانگین برای داخل فریزر چقدر است ؟
طیف دمای ایده آل برای داخل فریزر
معمولا اکثر فریزرها روی دمای 32 درجه سانتی گراد تنظیم می شوند که همه فکر می کنند با این دما مشکلی برای فریزر پیش نمی آید و همه چیز درون آن ها تازه و سالم باقی می ماند ، اما این فکر اشتباه است. دمای ایده آل برای فریزر 0 درجه فارنهایت است و هرچقدر درمای درون فریزر سردتر باشد، احتمال سالم بودن و تازه ماندن مواد غذایی بالاتر می رود.
 دمای مناسب فریزر
آیا دمای سردتر در فریزر به معنای زودتر سوختن آن است ؟
نه؛ فریزر زمانی می سوزد که هوای اضافی درون ان وجود داشته باشد، نه این که بیش از حد خنک باشد. برای جلوگیری از سوختن فریزر، باید چند وقت یک بار فریزر را از برق بکشید و مواد غذایی درون آن را بیرون بکشید و تمیز کنید.
نکته مهم اینجاست که مواد غذایی یا از پوشش پلاستیکی یا بسته های فریزری درون فریزر قرار می گیرند. همین بسته ها و پوشش ها از داخل خود هوا خارج می کنند و آن را به جو فریزر منتقل می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که علاوه بر پوشش خود مواد غذایی، آنها را داخل آلومینیوم نیز قرار دهید.
 تنظیم دمای فریزر
راه های کلیدی برای بهبود عملکرد فریزر
در حالی که دمای پایین و خنک حرف اول را می زند، اما چنانچه در بخش نکات خانه داری نمناک گفته شده است راه های دیگری نیز وجود دارد تا از طریق آن مطمئن شویم که یخچال مان عالی کار می کند که یکی از آن ها جریان است و فریزر ها نیاز به جریان مناسب هوا در درون خود دارند تا بتوانند دمای مناسب را تنظیم کنند و آن را کاملا خنک نگه دارند و برای جریان مناسب نباید فریزر را تا کله پر کنید زیرا مانع گردش جریان هوا می شوید.
 دمای ایده آل فریزر

چندین راهکار دیگر برای بهبود عملکرد فریزر

  • یخ فریزر را به طور منظم آب کنید، تا عملکرد بهتری داشته باشد و در واقع نگذارید که برفک ها مدت زمان زیادی داخل فریزر باقی بمانند.
  • زمانی که غذای جدیدی را وارد فریزر می کنید، سعی کنید آن را در عقب ترین جای ممکن بگذارید تا خودتان را ناخوداگاه وادار کنید تا غذا های جلویی را که قدیمی تر هستند.، زودتر مصرف کنید .
  • برای نگه داشتن دمای مناسب از ترمومتر مخصوص فریزر استفاده کنید.
  • نگهداری غذا در دمای مناسب فریزر می تواند فضا را برای مواد غذایی امن نگه دارد.

 

اهمیت دمای مناسب در تنظیم درجه یخچال

بطور حتم یخچال و فریزر جزو لوازمی است که در تمامی منازل وجود دارد، شیوه یخ زدن مواد غذایی و نگهداری آنها در دمای پایین برای مدت طولانی در کنار خشک کردن از ابتدایی ترین روش‌های ذخیره مواد غذایی می‌باشد، که امروزه بدون داشتن یخچال فریز این کار عملا غیر ممکن است. اما آسیبی که یخچال و فریزر در اثر استفاده بالا به محیط زیست و طبیعت وارد می‌کنند، افراد سازنده را به سمت تغییر و بهبود روش عملکرد این لوازم خانگی هدایت می‌کند.

در این میان از عمده روش‌های تاثیرگذار در ساخت و تغییر الگوی رفتار مصرف، تنظیم دمای مناسب یخچال و فریزر می‌باشد، این مساله به اندازه‌ای مهم است؛ که شرکت‌های تولید کننده دستورالعمل جداگانه ای برای انجام آن اختصاص داده اند.اهمیت این امر در انواع یخچال‌های صنعتی و خانگی به یک شکل است.

 

دمای مناسب یخچال و فریزر

از ابتدایی ترین کارهایی که قبل استفاده از این لوازم خانگی باید انجام دهید، تنظیم دمای یخچال فریزر متناسب با محیط است. به عقیده بعضی افراد تنظیم دمای یخچال فریزر متناسب با اقلیم و محدوده جغرافیایی متغییر است، اما این تفاوت به دلیل ناچیز بودن، نیاز به بحث و بررسی ندارد. بیشترین تاثیر تنظیم دمای یخچال فریزر به نوع مواد غذایی بستگی دارد.

بهترین دما برای نوع خانگی یخچال، حداکثر بالای چهار درجه و فریزر صفر می‌باشد، معمولا دمای یخچال بالای صفر درنظر گرفته می‌شود تا مواد غذایی درونش یخ نزند اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه یخچال‌های با قابلیت تنظیم دمای هر طبقه متناسب با مواد غذایی موجود به بازار عرضه شده است.

نکته قابل ذکر در اینجا، نگهداری از مواد غذایی مختلف در طبقه‌های مختلف یخچال متناسب با دمای مورد نیاز است که پیشنهاد می‌شود موارد حساس‌تر به دما در طبقه‌های میانی، میوه سبزی در طبقه پایین تر و مواد کمتر حساس به دما در طبقه‌های بالایی قرار گیرند. با این کار مواد غذایی را از منجد شدن حفظ کنید.

 

تنظیم یخچال در تابستان و زمستان

بنا به نظر متخصصان دمای یخچال در زمستان و تابستان باید متفاوت باشد و دلیل آن نیاز بیشتر مواد غذایی به خنک ماندن در فصل تابستان برای سالم ماندن و استفاده بیشتر از یخچال در این فصل و پایین بودن دمای محیط در زمستان می‌باشد، و معتقدند دمای یخچال در زمستان باید یک یا دو درجه بیشتر از تابستان باشد.بعضی از یخچال‌ها قابلیت تنظیم خودکار با دمای محیط را دارند. بطور کلی دمای مناسب برای یخچال در تابستان بین 2 تا 3 درجه و برای فریزر بین 18تا 20 و در فصل زمستان برای یخچال 4تا 5 درجه و برای فریزر بین 15 تا 18 درجه می‌باشد.

 

نحوه تنظیم درجه یخچال خانگی 

دمای داخلی یخچال متناسب با مطالب گفته شده بین 1تا 4 درجه است. با مشاهده دفترچه راهنمای یخچال دکمه یا دستگیره تنظیم درجه را پیدا کنید. معمولا بالا و کناره درب یخچال قرار دارد و با چرخاندن آن روی درجه مناسب دمای یخچال را متناسب با محیط و مواد غذایی داخل آن تنطیم نمایید.

اکثر یخچال فریزرهای جدید از تنظیم کننده‌های دیجیتالی که اکثرا به صورت پنل روی درب فریزر و یخچال قرار دارد استفاده می‌کنند، که بدون باز کردن درب یخچال و فریزر و با دکمه‌های روی این پنل‌ها می‌توانید، دما را تنظیم کنید.

 

چرا تنظیم دمای یخچال فریزر مهم است؟

این مطلب را در راستای تنظیم دمای یخچال فریزر به اشتراک گذاشتیم تا فراموش نکنیم این لوازم خانگی با تغییر فصل دمای متفاوتی دارند و تاثیر تنظیم درست آن‌ها بر مصرف انرژی و محیط زیست بسیار مهم و زیاد است.حتی اگر شخصا قادر به تنظیم درجه یخچال فریزر خود نمی‌باشید، از کارشناسان مربوطه دراین زمینه راهنمایی بخواهید.

همچنین بخوانید :

رنگ بنفش

ته چین فیروزکوهی

دمای فریزر شما مناسب است ؟

منبع: namnak