سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنگ تفریح

علت گردن درد و درمان آن

    نظر

کشیدگی عضلات : استفاده بیش از حد از عضلات گردن در فعالیتهای مختلف

آرتروز و فرسایش مفاصل :
افزایش سن و ضربات و گذشت زمان موجب فرسایش و از بین رفتن غضروف بین مهره ها می شود که می تواند بر حرکت مفصل تاثیر گذاشته و باعث ایجاد درد شوند.

همانند دیگر اعضای بدن سطح استخوان های گردن ناهموارتر خواهد شد. آب خود را از دست خواهند داد. رباط هایی که استخوان ها را در محل خود نگه می‌دارند، سخت تر شده در نتیجه حرکت رباط ها و دیسک های بین مهره ای سخت تر می گردد و ممکن است کانال نخاعی تنگ تر شود و بر روی نخاع و اعصابی که به بازوها منتقل می‌شوند، فشار بیشتری وارد شود.

فتق دیسک گردن :
فتق دیسک گردن و یا خارج شدن آن از محل صحیح در ستون فقرات می تواند باعث وارد شدن فشار به عصب و ایجاد درد انتشاری به شانه و دستها شود.

ضربه و آسیب دیدگی :
تصادف رانندگی از پشت اغلب باعث ایجاد ضربه شلاقی و ایجاد کشیدگی در بافت نرم گردن شود که مستعد کننده تغییرات یافتی و آرتروز در گردن خواهد بود.

 

بیماری ها:
ابتلا به بعضی بیماری های خاص همچون بیماری های روماتیسمی ایجاد کننده دردگردن می باشند.

تشخیص :
جهت تشخیص شرح حال کامل ، معاینه فیزیکی و آزمایش های لازم مانند عکس برداری رایولوژی ، اسکن استخوان ، تست تراکم استخوان , اسکن ام آر آی (MRI) ، میلوگرافی و آزمایش های فیزیولوژیکی-الکتریکی نوار عصب و عضله EMG&NCV درخواست وبررسی خواهد شد.

اقدامات مفید جهت کاهش درد :
گردن درد ناشی از کشیدگی یا گرفتگی عضلات خود محدود شونده بوده برای کاهش عوارض آرتروز گردن و ناراحتی می توان از کمپرس آب گرم و سرد و ماساژ نقاط دردناک روی گردن , قرار دادن گردن در وضعیت صحیح (پشت خود را به صندلی تکیه داده و مطمئن شوید مانیتور و کتاب در سطح چشم های شما قرار گرفته باشد) استفاده کرد.

در صورت تشدید درد گردن علیرغم انجام فعالیت های مراقبتی ، درد گردن ماندگار پس از چند هفته ، انتشار دردگردن به بازو ودست ها و یا اختلالات ادراری و مدفوعی ، ضعف عضلانی اندام ها باید سریعا اقدامات تشخیصی مورد لزوم توسط پزشک آغاز گردد.

همچنین بخوانید :

روشهای مهم و کاربردی برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

سفید کردن زیر بغل با چند روش ساده خانگی

علت گردن درد و درمان آن

سفر به کشور زیبای جزایر کیمن

10 راهکار ساده و عملی برای رهایی از روزمرگی زندگی

http://rangsalamty.avablog.ir/post/56/%D8%B9%D9%84%D8%AA+%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D8%AF%D8%B1%D8%AF+%D9%88+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86+%D8%A2%D9%86